En liten presentation

Tjatja bloggen. Syftet med den här sidan är att ni som känner mig eller Nanna på olika sätt ska kunna följa vår resa, det innebär att det kommer trilla in personer här som bara känner en av oss. Då är det bra om vi får presentera oss tycker jag!

Annie heter jag, är snart 22 år gammal och kommer från lilla staden Borås. Rastlös som jag är lämnade jag Sverige nästan det första jag gjorde efter studenten. Först reste jag runt i Asien litegrann & sedan flyttade jag till Italien där jag jobbade som aupair. Efter ett halvår där återvände jag till Sverige och bestämde mig då för att flytta till Stockholm lite av en slump, där befinner jag mig fortfarande efter knappt två år och jobbar nu som larmoperatör på Securitas. (Jag gjorde också en avstickare till Norge i somras för lite extraknäck, men äsch, detaljer). Efter den här resan tar jag mitt pick och pack för att ge Skåne en chans, vilket jag inte skulle gjort om det inte vore så att min pojkvän bor och pluggar där. Jag börjar då jobba för Securitas i Malmö och har även sökt in till sjuksköterskeutbildningen i höst.

Nanna och jag lärde känna varandra när vi jobbade tillsammans i kassan på Ica Kvantum i Knalleland, Borås. Det var 2007 och när Nanna sedan slutade sågs vi mest när vi råkade springa på varandra. Under min andra månad här i huvudstaden sprang jag lyckligtvis på Nanna inne i butiken där hon jobbar och vi började umgås igen! Vi upptäckte att vi båda ville ut för att se världen & bestämde oss för att ge oss iväg tillsammans. Det tog tid att planera, bestämma, boka, fixa och trixa men tillslut var det klart. Nu är det bara fem dagar kvar tills vi åker. Kul!

Ni kommer väl märka mer vem jag är under vägen, men jag gillar väl som de flesta att ha roligt och träffa nya människor! Hatar dåligt väder för att det sabbar mitt hår, så håll tummarna för mycket sol nu. Målet med denna resa är för min del att få uppleva så mycket det bara går under tio veckors tid. Jag vill prova ALLT. Utom kanske att hoppa bungyjump, men det är nog det enda jag inte vill. Klappa spindlar också förstås, men okej. Kontrollfreak som jag är så är jag stressad över alla detaljer inför resan, men det löser sig. Det var allt för mig just nu, vi hörs. /Annie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0